lauantai 21. helmikuuta 2015

Teneriffalla 2015: Kuin suoraan Matkaoppaista

Päätimme tämän talven aurinkolomasta aika viime hetkillä, koska halusimme varmistella minun terveydentilan ja Timon iskiaksen jälkeisen liikuntakyvyn ennen mitään päätöksiä. Edulllisten lentojen ja majoituksen etsiminen tuollaisella aikataululla on työlästä, joten päätimme ostaa pitkästä aikaa valmismatkan. Vaihtoehtoja ei ollut kovinkaan paljon enää tarjolla, mutta löysin Aurinkomatkoilta maksukykymme puitteissa olevan matjan ja hotellin, Marola Parkin. Koska emme tienneet, tulisiko eteen ongelmia liikkumisten kanssa, hotellin piti olla kohtuullisen lähellä rantaa ja lisäksi sellainen, että parvekkeella voisi viettää tarvittaessa aikaa. Hinta kirpaisi 2 x 100 euron äkkilähtöalennuksesta huolimatta, mutta olimme varmoja, että saamme rahoille täyden vastineen.

Tiesimme hotellin sijainnin entuudestaan. Se oli se sama hotelli, jonka respsta kävin kyselemässä autojen takavarikkoalueen sijaintia, kun edellisvuonna etsimme poliisin kaappaamaa vuokra-autoamme. Sijainti oli siis toivotunlainen ja hotelli yhteisiltä tiloiltaan viihtyisä ja siisti. Huoneen varustelutaso oli kohdillaan ja siivous kiitettävää.

Mutta se meidän huoneen sijainti! Tyrmistys oli aikamoinen, kun avasimme verhot ja parvekkeen oven. Huoneemme oli ensimmäisessä kerroksessa eli näköyhteys roskalaatikoille oli lyhyt. Aika pian selvisi, että ne myös kuuluivat hyvin: kilinää ja kolinaa, kun niihin heiteltiin roskasäkkejä ja joka-aamuiset roskisautojen peruutuspiippaukset klo 6.30. Oli partsilla hyvääkin:aurinko pääsi paistamaan sinne tovin iltapäivällä ja siltä jakkaralta, jolla Timo istuskeli, näki muutakin kuin roskikset ja viereisen hotellin pois silmistä -romppeet.


Olimme sitä mieltä, että meidän kohdalla hinta ja laatu eivät nyt kohdanneet ja harmitus oli melkoinen. Syksy ja alkutalvi olivat olleet monella tavalla raskasta aikaa ja olin odottanut aamukahveja parvekkeella aivan älyttömästi  Aika pian selvisi, että lähinaapurimme sekä yläpuoleltamme että samasta kerroksesta olivat vielä voimakkaammin samaa mieltä. Yksissä tuumin päätimme avautua Aurinkomatkojen oppaalle. Kerroin, ettemme oleta hänen pystyvän mihinkään ihmetekoihin, mutta Aurinkomatkojen firmana pitäisi taistella suomalaisturistien huoneiden puolesta. Tunsin olevani kuin suoraan Matkaoppaat -telkkarisarjasta siinä valittaessani ja samalla olin älyttömän kiitollinen siitä, etteivät tyttäret ole ryhtyneet matkaoppaiksi.

Opas neuvottteli hotellin managerin kanssa sillä lopputuloksella, että jos huoneiden vaihtaminen onnistuu, hotelli veloittaa lakanoiden vaihtamisesta 50 euroa. Se huvitti minua iäkkäämpiä kanssavalittajia suuresti. Herrat Oulusta ja Haaparannalta lupasivat vaihtaa lakanat ihan itse. Minä luovutin.

Myöhemmin selvisi, että koska emme olleet ostaneet hotellista edes aamukahvia, olimme alimman luokan asiakkaita. Tarjolla olisi ollut kaikki välillä ei mitään ja all inclusive. Perheillä toki oli huoneet hyvillä paikoilla, mikä on ihan oikein. Niin meilläkin on aina ollut, kun olemme tyttöjen kanssa matkustaneet. 

Yksi valittajaparikunnista sai huoneeseensa samppanjaullon hotellin managerin tervehdyksellä varustettuna. 

Toinen juttu huoneeseen liittyen oli maksullinen wifi. Mun piti perata työsähköposti vähintään kerran päivässä ja ajattelimme, että se on kivempi hoitaa parvekkeella (!). Siinä kävi sitten niin, että iPad piti pistää kyppäriiin lataamaan sähköpsotit ja muutkin sivut. Välillä nettiyhteys toimi toki kylppärin seinän vieressä keittiön puolella, mutta ei enää ollenkaan kun sängyssä, sohvassa ai parvekkeella. En viitsinyt tästä enää mennä valittamaan.

Aikanaan, kun äiti ja isä matkustelivat viimeisiä reissujaan ei enää niin hyväkuntoisina, olin etukäteen yhteydessä suoraan hotelliin ja esitin toiveen huoneen sijainnista. He saivat aina hotelliltaan loistavan kohtelun. Ehkä teen jatkossa niin omallakin kohdalla, jos vielä valmismatkoja teemme.
Marola Parkin uima-allas oli loistava ja uima-allasalue ylipäätäänkin.
Annoin palautteen Aurinkomatkoille asiakastyytyväisyyskyselyn yhteydessä. Juu, en tehnyt reklamaatiota, vaikka aioin. Meillä kävi hyvin: meidän ei tarvinnut vanheta hotellissa yösydäntä pitempään.



Ei kommentteja: