sunnuntai 28. marraskuuta 2010

Juhlia ja joulukuuahdistusta

Mennyt viikko on ollut juhlaviikko. Keskiviikkona pidin töistä vapaata ja järjestin äidin 80-vuotisjuhlakahvitukset. Vieraita oli sopivasti ja pulina melkoinen. Torstaina oli firman asiakastilaisuus ja vaikka mulla oli varsin vähäinen rooli varsinaisissa järjestelyissä, päivä ja ilta olivat aika uuvuttavat. Työpäivälle kertyi mittaa 14 tuntia, kotona olin yhdentoista kieppeillä illalla ja kurkku oli kipeä huutamisesta. Olin autolla eli se varmaan pidensi iltaa?


Perjantaina juhlaviikko jatkui firman Haminan toimipisteessä aiemmin tai edelleen töissä olleiden epävirallisella tapaamisella. Porukka on käsittääkseni aiemmin tavannut säännöllisesti ammattiosastonsa puitteissa, mutta nyt kutsuttujen ryhmää oli laajennettu ja oli tosi kiva päästä mukaan. Kerrattiin vanhoja ja päivitettiin nykyisiä, tosi hauska ilta. Koska mulla oli velvoitteita lauantain varalle, olin taas kerran autolla ja kotona itse asiassa jo muutaman minuutin yli yhdeksän...


Lauantaina juhlat olisivat vielä jatkuneet Haminan Ratsastajien pikkujouluilla, mutta sinne en enää millään ehtinyt. Oli vanhustenhoitoa, Hiian kilppaus yms. Ja Sari oli käymässä kotona.

Hiia tarvitsi talvitakin päälleen klippauksen jälkeen.
Nyt painiskelen akuutin joulukuukriisin kanssa. Ihan hirveästi en voi käyttää rahaa joululahjahankintoihin ja toisaalta en millään keksi, mitä eräille antaisin. Ja kolmanneksi: en keksi yhtään mitään, mitä toivoisin itselleni. Ensin pitäisi lisäksi keksiä synttärilahjatovomus, joka ei kuulemma saa olla pölynimuri tai silitysrauta!!!

Oikeastaan toivon vain sitä, että jokainen hoitaisi omat ja käyttämänsä tavarat paikoilleen, koska inhoan yli kaiken siivoamista ja toisten jälkien korjaaminen saa minut aina pahalle mielelle. Synttärilahjaksi toivon synttärijuhlien järjestelyapua ennen niitä, niiden aikana ja jälkikäteen. Itse asiassa se on ollut kynnyskysymys koko synttäreitten järjestämiselle. Pakkohan ne on järkätä, kun ekat kutsut on jo toimitettu. Silti arveluttaa ihan hirveästi, koska mulla ei ole tältä saralta hyviä kokemuksia.

Koska olen syntynyt juuri ennen joulua, synttärilahjatoivomukset ovat menneet joulupukille ja mietityttää, onko se ollut oikea osoite ollenkaan. Olen aikamoisen usein saanut yhdistetyn lahjan. Jestas, mikä trauma :)  :)  :)  Vanhemmilleni olen esittänyt useitakin reklamaatioita syntymän pöyristyttävän kömpelöstä ajankohdasta. Viimeisen reklamaation esitin, kun huomasin tämänvuotisten synttäreitteni osuvan sunnuntaille: jään ilman palkallista vapaapäivää! Lohdullinen viesti henkilöstöhallinnosta: "sun ei sinä päivänä tarvii lukea sähköpostia, vaikka näppärästihän sen käy puhelimellakin". Ja sitten haluavat vielä kakkua syötäväkseen... Taidan saada naamalleni nyt kaikki omat kakkuvaatimukseni?

Summa summarum: ensi viikolla alkava joulukuu aiheuttaa minulle ahdistusta jo nyt.

2 kommenttia:

Eikku kirjoitti...

Jotain käytännöllistä, esim Joutsenen untuvatakki ja kunnon huopikkaat. Voisit varmaan niitä tarvita :).

Hanna kirjoitti...

Äiti kun täytti 50, hän piti juhlat mutta sanoi ettei kuuskymppisiä sitten juhlita. Ehdot olivat selkeät mutta minäpä kyllä taatusti järkkään sille jotain! Jos saisi sisaren juoneen mukaan.